woensdag 8 augustus 2012

Meer in Bredene dan in Brussel

Een dag in Brussel om mijn foto's op te laden is meer dan voldoende! Dus op 31 juli reed ik al terug naar Bredene waar ik 's avonds al ging kijken naar de jagende ransuil.

's Anderendaags op 1 augustus (de nationale feestdag in Zwitserland!) ging ik wat rondtoeren in de Uitkerkse Polder. Bij het eerste ochtendgloren - ik ben altijd matinaal - fotografeerde ik (met mijn eerste Canon 350D) o.a. een blauwe reiger, een steltkluut, een zwarte ruiter.







Op 2 augustus reed ik naar Sint-Niklaas. Een beroepsfotograaf had er een Canon 7D te koop. De verkoop was vlug geregeld en op mijn terugreis stopte ik even aan de Warandeputten in Oostkamp om er mijn aanwinst te proberen. In de vogelkijkhut zat Noël, hij filmde de ijsvogel die ook voor mij en mijn nieuw toestel een geschikt en kleurrijk onderwerp was.



Ook een kleine karekiet die dicht bij de kijkhut kwam werd geportretteerd.



Mijn toestel was goed bevonden en dagelijks trok ik er op uit, 's morgens eens naar de Uitkerkse Polder en in de namiddag meestal met Machteld in de "Weiden Pompje" te Stalhille en 's avonds met Freddy om er de ransuil te spotten.









Van die ransuil maakte ik ook een eerste filmpje. Deze staat nu al op You Tube en is hier te bekijken. Het is een eerste probatie. 'k Zal nog veel moeten leren vooraleer ik een mooie natuurfilm kan maken. Maar dit is niet de bedoeling ... ik fotografeer!

En zo werd het terug weekend ... met Daisy op bezoek, met Annie op maandag en met een "Peugeootje" op dinsdag ... we zijn al 7 augustus ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten