dinsdag 3 januari 2012

Kerstmis en Nieuwjaar aan zee

Het spreekt vanzelf dat we Kertsmis en Nieuwjaar in Bredene vieren. We zijn daar immers zo graag. In de polders is het rustig. Het is te zacht voor de tijd van het jaar. Er zijn weinig vogels aanwezig maar toch ga ik regelmatig kijken op het strand of in de Uitkerkse Polders. Men weet nooit ...

Een vaste klant op de golfbrekers is de steenloper. Deze vogels zijn niet schuw en laten zich gemakkelijk benaderen.



In de polders zoekt een torenvalk naar wat voedsel.



Op de plasje ter hoogte van de campings in Blankenberge kan ik een koppeltje ring- of roodschoudertaling fotograferen. De eerste keer dat ik deze eendjes zie!



Kort voor Nieuwjaar worden de eerste velduilen gemeld in de Uitkerkse Polder. Het spreekt vanzelf dat ik regelmatig ga kijken om er eentje voor de lens te krijgen. Meestal rij ik naar de Bommelstraat in Zuienkerke en wacht daar op zijn verschijning.





En plotseling komt er een blauwe kiekendief overvliegen die zo gemakkelijk te herkennen is aan zijn witte stuit. Wat ben ik blij met dit toemaatje!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten